شناسهٔ خبر: 174612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی خبر داد؛

تردد بیش از ۳۴ هزار زائر از پایانه مرزی تمرچین

58b488d7-fa9d-444d-bd66-6f8d41ddc992.jpg مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از تردد ۳۴ هزار و ۴۵۱ زائر از پایانه مرزی تمرچین به سمت عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: از زمان شروع پیاده رویی اربعین تا کنون ۳۴ هزار و ۴۵۱ زائر از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند که نسبت به مدت زمان سال قبل خود شاهد افزایش ترددها هستیم.

وی تصریح کرد: نزدیکی به عتبات عالیات و شرایط آب و هوایی مناسب این منطقه موجب شده هرساله تعداد زائرینی که این پایانه را برای سفر اربعین خود انتخاب می‌کنند، افزایش یابد.

دست نشان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۶۴۲۳ نفر مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند که یک رکورد جدید از نظر تعداد ترددها ثبت شد.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تردد در محورهای منتهی به گذرگاه تمرچین روان است، خاطر نشان کرد: از مجموع ترددهای ثبت شده در شبانه روز گذشته ۲۱۰۴ نفر ایرانی و خارجی وارد کشور شده و ۴۳۱۹ نفر نیز از کشور خارج شدند.

وی ادامه داد: برای تسهیل سفر زائرین اربعین، همه روزه سرویس‌های از مبدا ارومیه به مقصد تمرچین به‌صورت کاملاً رایگان اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند.